רישום סימני מסחר

רישום סימני מסחר

רישום סימני מסחר טומן בחובו רישומים שונים, רבים ומגוונים. בקשה עבור רישום סימני מסחר צריכה לסווג את סוגי הסימנים על פי רשימת הסיווגים אשר מופיעה בחוק סימני המסחר. רשימה זו מופיעה תחת סוג תיאור הסחורות או השירותים. סימני מסחר בתחום האוכל שונים מסימני מסחר בתחום חומרים מסוכנים, תחום מתן שירותים מקבל את סימני המסחר שלו וכדומה.

רישום סימני מסחר – על אילו סחורות ושירותים?

רישום סימני מסחר נעשה לפי סיווגי סחורות ושירותים שקבע המחוקק. קיימים 45 סיווגים שונים, למשל:

  • סיווג 16 נוגע למוצרי דפוס.
  • סיווג 25 נוגע למוצרי הלבשה.
  • סיווג 44 נוגע לשירותי רפואה.
  • סיווג 41 נוגע לשירותי חינוך ובידור.

כדי לרשום סימני מסחר, לא מספיק לדעת איך לסווג את הסחורות והשירותים הרלוונטיים לאותו מגיש בקשת רישום. יש לפרט במדויק לגבי אילו מוצרים ושירותים בתוך אותו תחום רישום מבקשים הגנה. על מנת להימנע מביטול עתידי של רישום סימני המסחר המבוקשים, חשוב לדייק במוצרים ובשירותים שבעבורם מבוקש הרישום ולספק לעורך הדין מידע עסקי מלא ומפורט על פעילות העסק.

רישום סימני מסחר – היכן להירשם?

רישום סימני מסחר הינו רישום טריטוריאלי. כלומר, רישום בישראל תקף לפעילות עסקית בתחומי הארץ בלבד, וההגנה על רישום סימן המסחר בו תקפה לישראל בלבד. אולם, במידה והעסק הוא עסק בעל פעילות בינלאומית, יש להגיש בקשות לרישומים מול אותן מדינות בהן מתנהלים קשרי מסחר. זאת בכדי שההגנה על רישום סימן המסחר תהיה תקפה גם במדינות אלו. כמובן, ההשלכות הכספיות על הליך זה שונות וגבוהות יותר מההשלכות הכספיות שמוגבלות לישראל בלבד, אולם, בשביל השקט הנפשי כדאי להשקיע מראש את הסכום המבוקש. כדי להחליט באילו מדינות ובאיזה היקף להגן על סימן המסחר, יש להגיע אל עורך דין עם הסבר מפורט על הקשרים המסחריים בחו"ל, תהליכי ייבוא וייצוא, ייצור והפצה.

רישום סימני מסחר – ליווי עורך דין

בכל שלב של רישום סימני מסחר, במיוחד כשהדברים נוגעים בקשרי מסחר ענפים ובינלאומיים, רצוי להיות מלווים בעורך דין. חשוב מאד שעורך הדין המלווה את התהליך, יהיה מעורה ומנוסה בכל רזי התהליך מתחילתו ועד סופו. אמנם, דבר זה לא כל כך מסובך, אולם הדברים יכולים להיות פשוטים ומהירים יותר כשמעורב בעל מקצוע בדבר שמנוסה בתהליכים אלו.